Wychowawca grupy: Monika Klein, Agnieszka Ulicka
Nauczyciel współorganizujący: Klaudia Górska-Kuszczak
Woźna oddziałową: Barbara Juchniewicz
- utrwalenie świadomości bycia Polakiem, poznanie hymnu i symboli Polski;
- słuchanie utworów literackich w skupieniu i z uwagą;
- przeliczanie w dostępnym zakresie;
- uwrażliwianie się na różne elementy muzyki;
- poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami;
Piosenka pt.: ,,Szara piechota”
1 Nie noszą lampasów, lecz szary ich strój,
Nie noszą ni srebra, ni złota,
Lecz w pierwszym szeregu podąża na bój
Piechota, ta szara piechota
Lecz w pierwszym szeregu podąża na bój
Piechota, ta szara piechota
Ref. Maszerują strzelcy, maszerują,
Karabiny błyszczą, szary strój,
A przed nimi drzewa salutują,
Bo za naszą Polskę idą w bój!
2 Bo idą, a w słońcu kołysze się stal,
Dziewczęta zerkają zza płota,
A oczy ich dumnie utkwione są w dal,
Piechota, ta szara piechota!
A oczy ich dumnie utkwione są w dal,
Piechota, ta szara piechota!
Ref. Maszerują strzelcy…
3 Nie grają im surmy, nie huczy im róg,
A śmierć im pod stopy się miota,
Lecz w pierwszym szeregu podąża na bój
Piechota, ta szara piechota
Lecz w pierwszym szeregu podąża na bój
Piechota, ta szara piechota
Ref. Maszerują strzelcy…
,,Katechizm polskiego dziecka”, Autor: Władysław Bełza
— Kto ty jesteś? — Polak mały.
— Jaki znak twój? — Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz? — Między swemi.
— W jakim kraju? — W polskiej ziemi.
— Czem ta ziemia? — Mą Ojczyzną.
— Czem zdobyta? — Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz? — Kocham szczerze.
— A w co wierzysz? — W Polskę wierzę.
- Kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy i współpracy w grupie poprzez rozmowy, zabawy integracyjne i sytuacje wymagające współdziałania.
- Rozwijanie nawyków prozdrowotnych poprzez poznawanie wartości odżywczych warzyw i owoców oraz zachęcanie do ich spożywania.
- Rozwijanie postaw proekologicznych poprzez poznanie znaczenia drzew dla człowieka, zwierząt i środowiska.
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci poprzez odkrywanie zjawisk przyrodniczych, skarbów ziemi i różnorodności krajobrazów.
- Kształtowanie świadomości zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i zimą oraz poznawanie sposobów przygotowywania się ludzi i zwierząt do zimy.
Piosenka: „Kolorowe listki”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały wkoło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, wkoło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.
Wiersz: „Kolorowa jesień” D. Kossakowska
Jesień wszędzie, szumią drzewa.
Ptak w gałęziach już nie śpiewa.
Lecą liście kolorowe,
żółte, rude i brązowe.
Już wiewiórka ma zapasy,
na zimowe trudne czasy.
Jeż zwinięty w kulkę śpi,
o ślimaku smacznym śni.
- integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań;
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań gimnastycznych i ruchowych;
- wdrażanie do przestrzegania zasad w zakresie bezpieczeństwa, organizacji pracy i zabawy oraz higieny;
- kształtowanie empatii i życzliwego nastawienia do siebie i innych;
- zachęcanie do obcowania z przyrodą i odkrywania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego.
Piosenka pt: ,,Biegnę do przedszkola”
Choć na niebie słońce śpi na białych chmurkach,
wyskakuję z łóżka, jak z dziupli wiewiórka.
I chociaż wczesna pora, ja biegnę do przedszkola.
I chociaż wczesna pora, ja bardzo cieszę się!
Auta śpią w garażach, a ptaszki na drzewach,
idę do przedszkola i wesoło śpiewam.
I chociaż wczesna pora, ja biegnę do przedszkola.
I chociaż wczesna pora, ja bardzo cieszę się!
Wiersz ,, Przedszkole” Autor: B. Szelągowska
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci
Idą z rodzicami do przedszkola dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku
Każdy ma tam miejsce, przy małym stoliku.
Razem z naszą panią pilnie się uczymy
Gdy czas na zabawę chętnie się bawimy.
Powiem wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu,
Że my się czujemy w przedszkolu jak w domu!
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC CZERWIEC
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu;
- utrwalenie znajomości kolorów ;
- rozbudzanie kreatywności poprzez tworzenie prac plastycznych różnymi technikami, wykorzystywanie materiałów przyrodniczych;
- poznanie zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji;
Wiersz pt.,,Morskie muszelki” Stefania Szuchowa
Ile wody! Ile piasku!
Mruży oczy Jaś od blasku.
Tu muszelka… Tam muszelka…
Będzie z tego radość wielka.
Ta muszelka jest różowa…
Inną niesie fala nowa.
Koło bosych nóżek rzuci
i do morza, szumiąc, wróci…
Piosenka ,, Lato woła nas!” muzyka i słowa: Katarzyna Sidorowicz
1.Czy wy wiecie, mamo, tato,
że zaczęło się dziś lato?
Więc spędzimy razem czas,
wiele przygód czeka nas!
Ref. Lato, lato nas woła,
i świeci słońce dokoła,
czeka już morze i las,
lato, lato woła nas!
- Już walizki spakowane,
buzie całe roześmiane.
Na wyprawę nadszedł czas
wiele przygód czeka nas!
Ref. Lato, lato nas woła…
- Tata pyta: „Rety, rety,
gdzie podziały się bilety?”
W końcu w drogę ruszać czas,
wiele przygód czeka nas!
Ref. Lato, lato nas woła…
- ćwiczenie sprawności motoryki małej podczas zabaw konstrukcyjnych, manipulacyjnych i plastycznych;
- wdrażanie do wytrwałości w doprowadzaniu rozpoczętych zadań do końca;
- wypowiadanie się na temat członków rodziny, podawanie ich imion, cech wyglądu i upodobań;
- rozróżnianie i nazywanie wybranych figur geometrycznych;
Wiersz pt. ,,Kwiatki-bratki” Dorota Gellner
Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka,
jedne gładkie, drugie w łatki,
a z tych nasion będą bratki.
Kwiatki-bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki,
kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę oraz grabki,
bo ja dbam o moje kwiatki.
Piosenka: ,,Jesteś mamo skarbem mym” Autor utworu: Adam Wacławski
Kiedy mija noc i dzień nastaje
Zawsze mówisz mi "witaj kochanie"
Po czym tulisz mnie, czule całujesz
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe
Niech w nie wpadną słowa te
Które Tobie teraz ja
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam
Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam
Kiedy mija dzień i noc nastaje
Mówisz miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe
Niech w nie wpadną słowa te
Które Tobie teraz ja
Podarować właśnie chcę
Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam
Jesteś mamo skarbem mym
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam
Wszystko Tobie jednej dam.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC KWIECIEŃ
- poszerzenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi;
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści;
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych;
Piosenka pt. ,,Stary Donald”
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kury hodował ija, ija, o!
Ko-ko tu, ko-ko tam,
wszędzie ko-ko, tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kaczki hodował ija, ija, o!
Kwa-kwa tu, kwa-kwa tam,
wszędzie kwa-kwa, tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej gęsi hodował ija, ija, o!
Gę-gę tu, gę-gę tam,
wszędzie gę-gę, tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej indyki hodował ija, ija, o!
Gul-gul tu, gul-gul tam, wszędzie gul-gul, tu i tam.
WIERSZ ,,PISANKI’’ Krystyna Parnowska - Różecka
Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki.
- ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC MARZEC
- ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC LUTY
- ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC STYCZEŃ
- ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE DYDAKTYCZNE I OPIEUŃCZE DLA GRUPY MAKI NA MIESIĄC GRUDZIEŃ



