
Wychowawca grupy: Monika Klein, Agnieszka Ulicka
Nauczyciel współorganizujący: Klaudia Górska-Kuszczak
Woźna oddziałową: Barbara Juchniewicz
- wdrażanie do okazywania pomocy i szacunku osobom starszym;
- klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę;
- rozpoznawanie zimowych zjawisk pogodowych;
- ćwiczenie utrzymywania równowagi podczas zabaw ruchowych.
Piosenka „Babciu, droga babciu, powiedz mi” sł. i muz. D. Jagiełło, K. Jagiełło
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy – tup, tup, tup,
teraz babciu Ty to zrób!
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy – raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz Ty!
Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy,
teraz dziadku zrób to Ty!
Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy Ci,
teraz dziadku daj nam Ty!
Wiersz „Sto lat Babciu, sto lat Dziadku” Autor: B. Forma
Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki życzą wam.
Me serduszko i buziaka
Tobie babciu chętnie dam.
Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki życzą wam.
Me serduszko i buziaka
Tobie dziadku chętnie dam.
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
- respektowanie reguł i zasad gry i zabawy
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świątecznych
Piosenka pt. ,,Mikołaj jest razem z nami”
Szukam cię na dachu, szukam cię w kominie,
Szukam w lisiej norze, szukam też w pianinie.
A święty Mikołaj, przybył tu saniami,
zjawił się znienacka, jest już razem z nami.
Dlatego…
Skacz, skacz, skacz dla niego,
kręć się, kręć kolego.
Ręce w górę, ręce w dół, śpiewa nasz dziecięcy chór.
Skacz, skacz, skacz dla niego,
kręć się, kręć kolego.
Ręce w górę, ręce w dół, śpiewa nasz dziecięcy chór.
Wiersz pt. ,,Złota gwiazdka”, Autor: Inga Gajewska
Złota gwiazdka na niebie świeci
Mruga oczkiem do wszystkich dzieci
I do Ciebie też zamruga
W wigilijną, piękną noc
Niech ta noc dziś będzie długa,
Bo jest piękna i ma moc.
- kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi podczas rysowania i kolorowania;
- odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej;
- rozróżnianie prawej i lewej strony;
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji.
Wiersz pt. ,,Jesienne liście” Barbara Kossuth
Lecą liście z drzewa,
Bo to jesień już.
Za jesienią zima
Krok za krokiem tuż.
Hej! Zbierajmy liście,
Liście malowane,
Złotem i czerwienią
Pięknie przetykane.
Piosenka pt. ,,Deszczowa wyliczanka”, tekst i słowa Renata Szczypior
- Deszczyk pada: kap, kap, kap,
ręce klaszczą: klap, klap, klap.
Chodzi sobie kot bury
i przegania chmury.
Wyliczanka: Pierwsza chmurka całkiem mała,
z wiatrem szybko odleciała.
Druga chmurka bardzo miła razem z kotem zatańczyła.
Trzecia poszła sobie spać, czwarta wciąż chce deszczem lać!
- Deszczyk pada; kap, kap, kap,
nogi tupią: chlap, chlap, chlap.
Chodzi sobie kot bury
i przegania chmury.
Wyliczanka: Pierwsza chmurka całkiem mała,
z wiatrem szybko odleciała.
Druga chmurka bardzo miła
razem z kotem zatańczyła.
Trzecia poszła sobie spać,
czwarta wciąż chce deszczem lać!
- wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie;
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów, owoców i warzyw;
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
- przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt.
Wiersz:
My maluchy przyrzekamy:
być dobrymi przedszkolakami.
Nie grymasić i nie szlochać,
zawsze swojej pani słuchać.
Grzecznie bawić się i fikać.
W mig zjadać z talerzyka.
Nauczymy się dziękować,
i porządnie się zachować.
Od dziś zawsze być zuchami,
i dobrymi kolegami.
Piosenka pt. ,,Do przedszkola idzie maluch”
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Mielnicka - Sypko
- Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup. - Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la. - Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią się najlepiej, hop, hop, hop, hop.
- Stwarzanie przestrzeni do samodzielnego nawiązywania kontaktów z grupą rówieśniczą,
- Zapoznanie z zasadami życia i funkcjonowania w grupie rówieśniczej oraz w instytucji przedszkolnej,
- Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych,
- Poznanie zasad zgodnej zabawy,
- Poznanie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego,
- Kształtowanie empatii i życzliwego nastawienia do siebie i innych.
Wiersz ,,Oto przedszkolaczek”
Tu paluszek,
tu paluszek
A tu czysty mam fartuszek.
Tu jest rączka, a tu druga,
A tu oczko do mnie mruga.
Tu jest uszko, tu jest uszko,
A tu buzia jak jabłuszko.
Tu jest nóżka, tu jest druga,
Drugie oczko na nas mruga.
Tu jest nosek, tu ząbeczki,
Tu wpadają cukiereczki.
Tu są włoski, tu buziaczek,
Oto cały przedszkolaczek.
PIOSENKA „PRZEDSZKOLAKI TO MY!”
- Kiedy wchodzimy do przedszkola
pani z uśmiechem wita nas:
Dzień dobry, dzieci! Dzień dobry, pani!
Razem spędzimy miło czas!
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale,
tu uczymy się i poznajemy świat,
tu szukamy drogi do krainy marzeń
i z książkami jesteśmy za pan brat!
Tu zabawek bardzo dużo fajnych mamy,
i bawimy się wesoło: ja i ty,
więc z radością wszyscy razem zaśpiewajmy:
– Przedszkolaki to my!
- Czeka nas tutaj przygód wiele,
miło spędzimy cały dzień.
W przedszkolu nigdy nie bywa nudno,
w domu niech siedzi sobie leń!
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…
- Wszyscy jesteśmy przyjaciółmi,
lubimy razem w piłkę grać.
Chętnie dzielimy się zabawkami,
i potrafimy o nie dbać.