Wychowawca grupy: Marta Bohatyrewicz, Ewelina Krysiak, Magdalena Muzyka
Pomoc nauczyciela: Joanna Komar
Woźna oddziałowa: Agnieszka Furtak
• Kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami , nasz kraj to Polska.
• Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji,
• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią. Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
PIOSENKA : „Kompania Kadrowa”
Raduje się serce, raduje się dusza
Gdy Pierwsza Kadrowa na wojenkę rusza
Oj da, oj da dana, kompanio kochana
Nie masz to jak pierwsza, nie - oj nie!
Chociaż w butach dziury, na mundurach łaty
To Pierwsza Kadrowa pójdzie na armaty
Oj da, oj da dana, kompanio kochana
Nie masz to jak pierwsza, nie - oj nie!
Chociaż do Warszawy mamy długą drogę
Ale przejdziem migiem, byle tylko w drogę
Oj da, oj da dana, kompanio kochana
Nie masz to jak pierwsza, nie - oj nie!
A więc piersi naprzód podniesiona głowa
Bośmy przecież Pierwsza Kompania Kadrowa
Oj da, oj da dana,kompanio kochana
Nie masz to jak pierwsza, nie - oj nie!
WIERSZ : „Co to są emocje?”
Co to są emocje chyba
nikt z was nie ma wątpliwości;
ktoś się boi wieloryba,
ktoś się cieszy, że ma gości.
Komuś żal jest kogoś wielce,
a ktoś kogoś bardzo lubi,
ktoś zazdrości ładnej Elce,
ktoś się złości, ktoś się czubi.
Ktoś się smuci wciąż bez końca,
ktoś zachwyca się gwiazdami,
ktoś podziwia zachód słońca,
ktoś się wzrusza nad książkami.
• wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie;
• rozpoznawanie i nazywanie kolorów jesieni;
• posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
• przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt.
Wiersz „ Liście”- Ewa Bartczak- Sroka
Wieje, wieje wiatr,
listek z drzewa spadł…
Zleciał jeden żółty mały
i czerwony poszarpany.
Trzeci w kolorze pomarańczy
na wietrze sobie tańczy.
Czwarty wielki i zielony
spadł z drzewa korony.
Piąty listek odpadł też,
jaki jego kolor… wiesz???
PIOSENKA: „ Pasowanie”
My maluchy przyrzekamy:
Być od dziś przedszkolakami.
Nie grymasić i nie szlochać,
zawsze swojej pani kochać.
Grzecznie bawić się i fikać.
W mig zjadać z talerzyka.
Nauczymy się dziękować,
i porządnie się zachować.
Od dziś zawsze być zuchami,
i dobrymi kolegami.
• Stwarzanie przestrzeni do samodzielnego nawiązywania kontaktów z grupą rówieśniczą,
• Zapoznanie z zasadami życia i funkcjonowania w grupie rówieśniczej oraz w instytucji przedszkolnej,
• Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych,
• Poznanie zasad zgodnej zabawy,
• Poznanie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego,
• Kształtowanie empatii i życzliwego nastawienia do siebie i innych.
Wiersz ,,Miś”
Jestem sobie mały miś.
Bawię się w przedszkolu dziś.
Mam dwa uszka do słuchania,
rączki dwie do pomagania,
buźkę, co mówi cichutko,
nogi co chodzą wolniutko.
Teraz dotknę kolan dwóch
taki jestem Misiu zuch.
Piosenka „Jestem zuchem”
Jestem zuchem,
Nie maluchem
Umiem już rysować,
Na zielono,
Na czerwono
Wszystkim się podoba.
Ref. Moje rączki tak rysują,
Raz i dwa, raz i dwa
I się bardzo dobrze czują,
Tra, la, la, tra, la, la! / x2
Ref. Moje nóżki maszerują,
Raz i dwa, raz i dwa
I się bardzo dobrze czują,
Tra, la, la, tra, la, la! / x2



