ZESTAW PROGRAMÓW WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO DOPUSZCZONYCH DO UŻYTKU W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 2 W BRANIEWIE W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Realizacja podstawy wychowania przedszkolnego:
- „Samodzielne- wszechstronne- szczęśliwe” wyd. Nowa Era, Monika Chludzińska, Agata Kasprzak- Kołakowska, Anna Kucharczyk, Dorota Kucharska, Anna Pawłowska- Niedbała, Marta Pietrzak, Agata Smoderek - grupa Maki, Tulipanki, Chaberki
- Program wychowania przedszkolnego” wyd. Mac, Bożena Paździo, Magdalena Klabacha- Lica – grupa Bratki
- „ Od ucha do ucha- Program wychowania przedszkolnego” Nowa Era, Anna Stalmach- Tkacz, Karina Mucha – grupa Rumianki, Słoneczniki
- „Dzień dobry program TAK dla Jezusa” wyd. JEDNOŚĆ, ks. Karol Zegan, Elżbieta Kondrak, Bogusław Nosek – Religia (5-6latki)
- Angielski dla przedszkolaków- Lion’s Team, wyd. WSIP. Monika Bigaj- Kisała - Wszystkie grupy
Dodatkowe programy, projekty realizowane w przedszkolu:
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny ,,Kolorowe Uczucia Gucia”. Cel: wspieranie rozwoju emocjonalnego poprzez rozpoznawanie, nazywanie i akceptowanie emocji, a także naukę radzenia sobie z nimi. - "Chaberki"
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Dziecięca Klika Ceramika”. Cel: wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży poprzez kreatywne zajęcia ceramiczne, które kształtują umiejętności motoryczne, logiczne myślenie, koncentrację, współpracę i poczucie odpowiedzialności, a także promują tradycję i kulturę regionalną oraz rozwijają kreatywność. - "Tulipanki"
„20 minut dla matematyki”.Cel: projektu jest realizacja Dziecięcej Matematyki® autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji oraz, co równie ważne, angażowanie i inspirowanie rodziców przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych. - "Słoneczniki"
„Czuciaki z krainy emocji”. Cel: rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci, pomagając im w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji w zdrowy sposób. - "Rumianki"
"Muzyczna podróż przez Polskę" Cel: Rozwijanie umiejętności muzycznych i rytmicznych – wspieranie poczucia rytmu, rozpoznawania dźwięków oraz kreatywnego tworzenia muzyki przez zabawy i aktywności z wykorzystaniem głosu, ciała oraz prostych instrumentów. - "Bratki"
"Małe rączki – wielkie możliwości" Cel: .rozwój sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej u dzieci poprzez kreatywne, sensoryczne zabawy, które przygotowują je do przyszłych czynności wymagających precyzji, takich jak pisanie czy rysowanie. - "Maki"