Nabywanie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym.

Budzenie zainteresowania literami.  Analiza i synteza na poziomie głoski
i sylaby.

Wzbogacanie wiadomości na temat wiosny.

Rozwijanie poczucia rytmu,wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych.

Operowanie pojęciami związanymi z Wielkanocą, rozwijanie słownika czynnego. Poznanie tradycji związanych ze Świętami  Wielkanocnymi.

PIOSENKA:  „Nasz Szaraczek Zając”

Nasz szaraczek zając
przykicał w Wielkanoc.

Długie uszka, uszka miał
koszyczek pełen jaj.  

Spytał: gdzie jest kurka
co ma złote piórka?

I poprosił: – Kurko ma,
daj mi jajka, jajka dwa.

Kurka pomyślała
i tak powiedziała:

„Nie dam jajek, nie dam ci,
bo kurczaczków braknie mi.” 2x

WIERSZ: „ Zwroty grzecznościowe”

Choć jesteśmy jeszcze dziećmi,

grzecznościowe zwroty znamy
i gdy tylko jest potrzeba, to je zawsze używamy.
Proszę, gdy coś chcemy,

dziękuję, gdy to coś dostaniemy.
Dzień dobry, gdy znajomego widzimy,

do widzenia, gdy wychodzimy.
Zapraszam, gdy na wizytę prosimy,

przepraszam, gdy coś źle robimy.
Dobry wieczór, gdy wieczorem kogoś spotykamy,

dobranoc, gdy w nocy z kimś się żegnamy.